Koronavirüs aşısından sonda neden kol ağrır?

Aşı yapılan kolda görülen ağrının asıl sebebi ne? Covid-19 kolu nedir?

Koronavirüs aşısından sonda neden kol ağrır?

Aşı yapılan kolda görülen ağrının asıl sebebi ne? Covid-19 kolu nedir?

Tıp literatürüne yeni bir terim daha eklendi: Covid-19 kolu!

Koronavirüs aşılarının yan etkilerinden biri de aşı yapılan kolda görülen ağrıdır. Aşı yapılan bölgede iltihaplanma sonucu ağrı görülebilir ve bazen bu ağrılara şişlikler de eşlik eder. Dünya çapında tüm aşılarda bu tür yan etkiler görülmektedir. İltihaplı ağrılar bazı kişilerde daha ağır yaşanırken, buna da Covid-19 kolu denmektedir.

İltihaplı reaksiyonlar sonucu aşılı kolda ağrı görülebiliyor. Ağrı, sertlik, kolu hareket ettirmede zorluk yaşanıyor. Bu durum korkutmamalıdır çünkü beklenen bir yan etkidir ve geçicidir.

Kızarıklık, tahriş ve şişlik de görülebilmektedir. Çoğu aşının yan etkisi 2-3 gün sürer. Aşıdan sonraki kol ağrısı 5 güne kadar uzayabilir. Aşılamadan sonraki bir hafta boyunca ağrı geçmezse doktora başvurmak gerekir.

Kol hassasiyeti, aşının çalıştığının da bir işareti olabilir. Yani doğal bir sonuç olabilir.

Bu durumda ağrı ve iltihabı en aza indirmek için aşı bölgesine buz torbası, ılık-sıcak su kompresi yapılabilir. Epsom banyo tuzu da etkilidir. Bazı ağrı kesiciler de önerilir.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER