Hazine ve Maliye Bakanlığı, elektronik tebligat sisteminin kapsamını genişletti. Yeni düzenlemeyle birlikte çok sayıda mükellefin e-Tebligat sistemine dahil olması zorunlu hale geldi.
Düzenlemenin ardından kimlerin sisteme girmek zorunda olduğu, hangi tarihe kadar başvuru yapılacağı ve kimlerin sistemden çıkabileceği de netleşti.
KİMLER E-TEBLİGATA DAHİL OLACAK?
Yeni düzenlemeye göre kurumlar vergisi mükellefleri ile ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükelleflerinin sisteme dahil olması gerekiyor.
Kolektif şirketler ve adi komandit şirketler de e-Tebligat zorunluluğu kapsamına alındı.
Ayrıca ÖTV Kanunu’na ekli II sayılı listedeki kayıt ve tescile tabi malların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller de belirlenen şartlarda sisteme girmek zorunda olacak.
SON TARİH 30 KASIM
11 Ekim’den önce sisteme dahil olması gerektiği halde henüz başvuru yapmayan kurumlar vergisi mükellefleri, gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kolektif ve adi komandit şirketler için son tarih 30 Kasım olarak belirlendi.
Bu tarihten sonra yeni mükellefiyet tesis ettirenlerin ise işe başlama tarihini takip eden 15 gün içinde sisteme dahil olması gerekiyor.
BAŞVURU NASIL YAPILACAK?
Başvurular Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda yapılabilecek.
Mükellefler ayrıca durumlarına uygun bildirim formuyla ilgili vergi dairesine başvuru yapabilecek.
1 Temmuz’dan önce e-Tebligat sistemine dahil olanların yeniden başvuru yapmasına gerek olmayacak. Bu kişiler mevcut kullanıcı kodu ve şifreleriyle sistemi kullanmaya devam edebilecek.
TEBLİGATLAR NEREDEN GÖRÜLECEK?
Elektronik ortamda gönderilen tebligatlar Dijital Vergi Dairesi ve e-Devlet üzerinden görüntülenebilecek.
Elektronik imzalı belge, sisteme ulaştığı tarihi takip eden 5’inci günün sonunda tebliğ edilmiş sayılacak.
SMS veya e-posta ile bilgilendirme talep edilebilecek ancak bu mesajların ulaşmaması tebligatın geçerliliğini etkilemeyecek.
65 YAŞ ÜSTÜ İÇİN MUAFİYET İMKANI
Düzenlemeyle e-Tebligat sisteminden çıkış şartları da belirlendi.
65 yaşını dolduran kişiler, başka bir zorunluluk bulunmaması halinde başvuru yaparak sistemden çıkabilecek.
Gerçek kişinin ölümü veya gaipliğine karar verilmesi, tüzel kişilerin sicil kayıtlarının silinmesi gibi durumlarda da sistemden çıkış yapılabilecek.
Askerlik, ceza infaz kurumuna girme veya kısıtlılık gibi nedenlerle sistemi kullanamayan kişiler için de geçici çıkış imkanı bulunuyor.





