AŞIRI SICAKLAR SAĞLIK SİSTEMİNİ ZORLUYOR
Fransa'da etkisini sürdüren aşırı sıcak hava dalgası nedeniyle başkent Paris'in de bulunduğu Ile-de-France bölgesindeki hastanelerde "beyaz plan" olarak adlandırılan acil durum uygulaması devreye alındı.
Bölgesel Sağlık Ajansı'nın açıklamasına göre, artan sıcaklıklar sağlık kuruluşları üzerindeki yükü önemli ölçüde artırırken, tüm hastaneler olağanüstü hazırlık sürecine geçti.
ACİL BAŞVURULARDA DİKKAT ÇEKEN ARTIŞ
Açık Tıbbi Yardım Hizmeti (SAMU) verilerine göre acil yardım hattına yapılan başvurular geçen haftaya göre yüzde 61 arttı.
Hastanelere başvuran 75 yaş üzerindeki kişilerin sayısında yüzde 47, iki yaş altındaki bebeklerde ise yüzde 13 artış kaydedildi. Yetkililer, özellikle yaşlılar ve kronik rahatsızlığı bulunan vatandaşların sıcak havalarda daha dikkatli olması gerektiğini vurguladı.

BEYAZ PLAN DEVREYE GİRDİ
Fransa'da olağanüstü durumlarda uygulanan "beyaz plan" kapsamında izinli sağlık personeli göreve çağrılıyor, hastanelerde yatak kapasitesi artırılıyor ve acil olmayan operasyonlar ertelenebiliyor.
Ayrıca sağlık kuruluşlarında kriz yönetim ekipleri de aktif hale getiriliyor.

SICAKTAN KORUNMAK İÇİN FARKLI YÖNTEMLER
Paris'te bazı vatandaşlar evlerini serin tutabilmek amacıyla pencerelerini alüminyum folyoyla kapladı. Sağlık Bakanlığı ise özellikle evlerinde yalnız yaşayan kişilerin durumunun yakından takip edildiğini açıkladı.
Öte yandan Fransa İçişleri Bakanı Laurent Nunez, aşırı sıcakların etkisini sürdürdüğü bölgelerde kamusal alanlarda alkol tüketiminin sınırlandırılmasını valilere tavsiye etti.
Fransa Spor Bakanlığı da sıcak hava dalgasının başladığı günden bu yana ülke genelinde 55 kişinin suda boğularak yaşamını yitirdiğini açıklayarak vatandaşları dikkatli olmaya çağırdı.




