HÜRMÜZ BOĞAZI YAKINLARINDA GERİLİM YENİDEN YÜKSELDİ
ABD ile İran arasında varılan mutabakatın ardından Hürmüz Boğazı yakınlarında ilk kez bir ticari gemiye saldırı düzenlendi. Umman açıklarında seyreden Singapur bandıralı "Ever Lovely" isimli yük gemisi, kaynağı henüz belirlenemeyen ateş sonucu hasar aldı.
İngiltere Deniz Ticaret Örgütü (UKMTO), saldırıda geminin köprü kısmının zarar gördüğünü, ancak olayda can kaybı ya da yaralanma yaşanmadığını açıkladı. Ayrıca gemide çevre kirliliğine neden olabilecek herhangi bir durumun oluşmadığı bildirildi.
ABD İRAN'I SORUMLU TUTTU
ABD basınına konuşan üst düzey yetkililer, saldırının İran Devrim Muhafızları Ordusu unsurları tarafından gerçekleştirildiğini öne sürdü. Yetkililer, saldırının kamikaze dron kullanılarak yapılmış olabileceğini iddia ederken, olayın ABD ile İran arasında imzalanan mutabakatın ardından yaşanmasının dikkat çektiğini belirtti.
İran tarafından ise iddialarla ilgili henüz resmi bir açıklama yapılmadı.

BM TAHLİYE PROGRAMINI DURDURDU
Birleşmiş Milletler bünyesindeki Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), saldırının ardından Hürmüz Boğazı çevresinde mahsur kalan ticari gemilerin tahliyesine yönelik yürütülen programın geçici olarak durdurulduğunu duyurdu.
Bölgedeki güvenlik riskinin yeniden değerlendirilmesi amacıyla alınan karar kapsamında deniz trafiğinin yakından takip edildiği bildirildi.
GÖZLER YENİDEN HÜRMÜZ BOĞAZI'NDA
İran ile ABD arasında 14 Haziran'da duyurulan mutabakat, çatışmaların sona erdirilmesi ve Hürmüz Boğazı'ndaki ticari geçişlerin yeniden güvenli şekilde sürdürülmesini hedefliyordu.
Yaşanan son saldırının ardından uluslararası deniz taşımacılığı açısından kritik öneme sahip Hürmüz Boğazı'ndaki güvenlik endişeleri yeniden gündeme gelirken, soruşturmanın ilgili makamlar tarafından sürdürüldüğü açıklandı.




