Sümela Manastırı'nda uzun süredir devam eden bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabı tamamlandı. Çalışmaların tamamlanmasının ardından tarihi yapı yeniden ziyaretçilerin kullanımına açılırken, TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı ve AK Parti Trabzon Milletvekili Adil Karaismailoğlu, gelişmeyi "Trabzonumuza hayırlı olsun" sözleriyle duyurdu.
Kültür ve Turizm Bakanlığı koordinesinde yürütülen çalışmalar kapsamında, tarihi yapının güvenliğini artırmaya yönelik kapsamlı uygulamalar gerçekleştirildi. Yapılan işlemlerle hem kültürel mirasın korunması hem de ziyaretçilerin güvenliğinin en üst seviyeye çıkarılması hedeflendi.
SÜMELA MANASTIRI'NDA KAPSAMLI GÜVENLİK ÇALIŞMASI
Karaismailoğlu yaptığı açıklamada, Trabzon'un ve Türkiye'nin en önemli tarihi değerlerinden biri olan Sümela Manastırı'nda gerçekleştirilen çalışmaların başarıyla tamamlandığını belirtti. Tarihi mirasa sahip çıkmayı sürdüreceklerini vurgulayan Karaismailoğlu, ziyaretçilerin güvenliğinin öncelikli hedeflerden biri olduğunu ifade etti.
Trabzon Rölöve ve Anıtlar Müdürlüğü'nün kontrolünde yürütülen çalışmalarda endüstriyel dağcılar ve uzman mühendisler, sarp kayalıklarda titiz bir çalışma gerçekleştirdi.

7 BİN 500 METREKAREYİ AŞAN ALANDA TEMİZLİK YAPILDI
Çalışmalar kapsamında dış avluda 6 bin 350 metrekare, iç avluda ise 1.225 metrekare olmak üzere toplamda 7 bin 500 metrekareyi aşan kaya yüzeyinde temizlik gerçekleştirildi. Ayrıca 935 metrekarelik alanda yüzey örtüleme çalışması yapılarak risk oluşturan bölgeler güvenli hale getirildi.
Bu uygulamalar sayesinde tarihi yapının çevresindeki olası kaya düşmesi risklerinin azaltılması ve ziyaretçilerin daha güvenli bir ortamda manastırı gezebilmesi amaçlandı.

KAYA İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI DA TAMAMLANDI
Bakım çalışmaları yalnızca yüzey temizliğiyle sınırlı kalmadı. Ankraj sistemleri, gergi halatları ve doğal mağara tavanını kapsayan yüksek dayanımlı çelik tel ağ uygulamaları da tamamlandı. Böylece kaya kütlelerinin desteklenmesine yönelik geniş kapsamlı iyileştirme çalışmaları hayata geçirildi.
Yetkililer, Sümela Manastırı'nın güvenliğini artırmaya yönelik bakım ve koruma faaliyetlerinin ihtiyaç duyulan alanlarda sürdürüleceğini belirtirken, Trabzon turizminin önemli simgelerinden biri olan tarihi yapının her yıl yüz binlerce yerli ve yabancı ziyaretçiyi güvenli şekilde ağırlamaya devam edeceğini ifade etti.



