TRABZON GÜNDEMİ

Sümela Manastırı Yeniden Ziyarete Açıldı

Trabzon'daki Sümela Manastırı, bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlanmasının ardından yeniden ziyaretçilerini ağırlamaya başladı.

Abone Ol

Trabzon'un Maçka ilçesinde bulunan Türkiye'nin en önemli kültürel mirasları arasında yer alan Sümela Manastırı, bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlanmasının ardından yeniden ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, bilimsel veriler doğrultusunda yürütülen çalışmaların ardından manastırın yeniden hizmete açıldığını açıkladı.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, ziyaretçi güvenliğini artırmak ve tarihi yapıyı korumak amacıyla kaya temizliği, koruyucu uygulamalar ve çevre düzenlemeleri gerçekleştirildi. Manastırda kapsamlı restorasyon çalışmalarının ise planlanan takvim doğrultusunda devam edeceği bildirildi.

KAYA TEMİZLİĞİ VE GÜVENLİK ÇALIŞMALARI TAMAMLANDI

Çalışmalar kapsamında manastırın iç ve dış avlusunda bulunan sarp yamaçlarda uzman dağcı ekipleri tarafından kapsamlı kaya yüzey temizliği yapıldı. Dış avluda 6 bin 350 metrekare, iç avluda ise 1.225 metrekarelik alanda gerçekleştirilen çalışmalarla olası kaya düşmesi riskleri azaltıldı.

Ayrıca iç avludaki ters tavan bölümünde meydana gelebilecek küçük kaya parçalarına karşı 935 metrekarelik alana ince tel koruma sistemi uygulanarak ziyaretçi güvenliği güçlendirildi.

YÜRÜYÜŞ YOLLARI VE GİRİŞ ALANI YENİLENDİ

Bakım çalışmaları kapsamında yürüyüş yollarında ve avlu zeminindeki kayrak taşlarında oluşan kırık ve deformasyonlar onarıldı. Manastır girişindeki gişe binasının çatı kiremitleri de yenilenerek hem yapı güvenliği hem de estetik görünüm iyileştirildi.

Yapılan çalışmalarla birlikte ziyaretçilerin tarihi yapıyı daha güvenli ve konforlu şekilde gezebilmesi hedefleniyor.

BAKAN ERSOY'DAN SÜMELA MESAJI

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, Sümela Manastırı'nın bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının başarıyla tamamlandığını belirtti.

Ersoy, bilimsel veriler, uzman görüşleri ve koruma kurullarının kararları doğrultusunda yürütülen çalışmalar sayesinde tarihi yapının daha güvenli hale getirildiğini ifade ederek, koruma ve ziyaret dengesini esas alan anlayışla Sümela Manastırı'nın gelecek nesillere aktarılması için çalışmaların sürdüğünü kaydetti.

RESTORASYON ÇALIŞMALARI DEVAM EDECEK

Kültür ve Turizm Bakanlığı, Sümela Manastırı'nda kapsamlı restorasyon çalışmalarının planlanan program kapsamında devam edeceğini açıkladı.

Doğal güzellikleri ve tarihi dokusuyla her yıl yüz binlerce ziyaretçiyi ağırlayan Sümela Manastırı'nın, yürütülen çalışmalar sayesinde hem korunması hem de güvenli şekilde ziyaret edilebilmesi hedefleniyor.

{ "vars": { "account": "G-39SSKFJRW0" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } } { "vars": { "account": "G-JV1786CP4L" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }