TBMM'YE BİNİ AŞKIN BAŞVURU YAPILDI
Türkiye Büyük Millet Meclisi Dilekçe Komisyonu'nun Mayıs Ayı Faaliyet Raporu'na göre komisyona geçen ay toplam 1076 başvuru yapıldı. Vatandaşların farklı alanlardaki taleplerini içeren başvurular arasında dikkat çeken öneriler de yer aldı.
Komisyona en fazla başvuru İstanbul, Ankara ve İzmir'den gelirken, dilekçelerin önemli bölümü çalışma hayatı, sosyal güvenlik ve adalet konularında yoğunlaştı.
DÜĞÜN YASAĞI VE BOŞ KONUT VERGİSİ TALEBİ
Başvurular arasında evlilik sürecinin ekonomik yük oluşturduğu gerekçesiyle düğün, nişan ve benzeri törenlerin yasaklanmasını isteyen dilekçe dikkat çekti.
Vatandaşlar ayrıca uzun süre boş tutulan konutlardan vergi alınması, ev hanımlarına SGK prim desteği verilmesi ve çocukların sağlık süreçlerinde ebeveynlere yönelik yeni yasal düzenlemeler yapılması yönünde taleplerde bulundu.
ÖTV'SİZ ARAÇ VE BEDELLİ ASKERLİK ÖNERİLERİ
Komisyona iletilen öneriler arasında 25 yıldan fazla evli ve en az üç çocuk sahibi ailelere ÖTV'siz araç alma hakkı verilmesi talebi öne çıktı.
Bunun yanı sıra bedelli askerlik ücretinin taksitlendirilmesi, her vatandaşa ücretsiz internet kotası sağlanması ve bazı icra uygulamalarının kaldırılması yönündeki talepler de dikkat çeken başvurular arasında yer aldı.
KADINLARA ZORUNLU ASKERLİK TALEBİ GÜNDEM OLDU
Dilekçelerde yer alan en dikkat çekici başlıklardan biri de 20 yaşına gelen kadınlar için zorunlu askerlik uygulaması önerisi oldu.
Ayrıca sahiplenilen kedi ve köpekler için yıllık hayvan sahipliği vergisi alınması, çok çocuklu ailelere vergi avantajları sağlanması ve çeşitli sosyal düzenlemelere ilişkin talepler de komisyona iletildi.
DİLEKÇELER TOPLUMSAL BEKLENTİLERİ ORTAYA KOYUYOR
TBMM Dilekçe Komisyonu Başkanı Sunay Karamık, vatandaşlardan gelen başvuruların toplumsal beklentileri ve ihtiyaçları yansıttığını belirtti.
Karamık, dilekçe hakkının vatandaşların yönetime katılımında önemli bir araç olduğunu ifade ederek, özellikle e-Devlet üzerinden yapılan başvuruların artmasının demokratik katılımı güçlendirdiğini vurguladı.