Meta’nın Twitter'a rakip uygulamaThreads kullanıma sunuldu ve şirketin on yıldan uzun bir süre önce satın aldığı popüler fotoğraf paylaşım ağı Instagram'a eşlik edecek bir uygulama olarak görücüye çıktı. Peki, Threads uygulaması nereden çıktı? Detaylar haberimizde…

Milyarderlerin sosyal medya kapışması gerçek olmak üzere. Threads'in kullanıma sunulması, Mark Zuckerberg ile Elon Musk arasındaki rekabeti kızıştırıyor. Musk, son olarak insanların uygulamayı kullanırken kaç tweet okuyabileceklerine geçici sınırlamalar getirerek tepkilere neden olmuştu. Zuckerberg, Musk'ın yaptığı değişikliklerden rahatsız olan insanları cezbetmek için tasarlanan Twitter klonu Threads'in tanıtımını çok iyi bir zamanlama ile gerçekleştirdi. Şimdi sizlerle Threads’ın avantajlarını paylaşacağız;


Son aylarda pek çok teknoloji şirketi Twitter'ın çalkantılı durumundan faydalanmaya çalıştı. Fakat Threads, Instagram'ın milyarlarca kullanıcıdan oluşan mevcut tabanının üzerine inşa edildiği için gerçekten kayda değer ilk Twitter alternatifi olabilir. Biliyorsunuz, Meta’nın mükemmel bir şekilde yapacağından emin olduğumuz bir şey varsa o da başka bir uygulamayı kopyalamaktır. Lansmandan sonra Zuckerberg Threads'te yeni sosyal ağın ilk dört saat içinde 5 milyon kayıt sayısına ulaştığını duyurdu. Twitter'ın rakipleri Mastodon ve Bluesky henüz tek haneli milyon kullanıcı sayısını aşamadı.


THREADS'E NASIL KATILABİLİRİM?
Meta hâlihazırda çevrimiçi hayatımıza derinlemesine dahil olduğu için Threads'e kaydolmak oldukça kolay. Bunun için bir Instagram hesabınızın olması gerekiyor. Ardından hesabınızı oluşturmak için iOS veya Android için Threads uygulamasını indirebilirsiniz. Tek yapmanız gereken Instagram hesabınızın kullanıcı adı ve şifresini kullanarak giriş yapmak. Kullanıcı adı Instagram hesabına bağlı ve değiştirmek istediğinizde “Adın Instagram hesabına bağlı ve buradan değiştirilemez” uyarısı alıyorsunuz. Instagram'da takip ettiğiniz tüm hesapları otomatik olarak takip etme ya da sadece bazılarını seçme seçeneği sunuluyor. Bunun zamanla nasıl bir hâl alacağını merak ediyoruz; zira Instagram'da güzel fotoğrafları için takip ettiğiniz hesaplar ile yazılarını okumak istediğiniz ya da siyaset ve TV hakkındaki sıcak yorumları için takip ettiğiniz hesaplar ne kadar örtüşecek?


THREADS NEDİR VE NASIL ÇALIŞIYOR?
Instagram tarafından geliştirilen Threads, insanların birbirleriyle gerçek zamanlı, herkese açık sohbetler yapabilecekleri bir uygulama olarak konumlandırılıyor. Kullanıcılar Threads hesaplarını özel ya da herkese açık olarak ayarlayabiliyor. Her Threads gönderisi beş dakikaya kadar link, fotoğraf ve video içerebiliyor. Bu süre Twitter’ın iki buçuk dakikasından iki kat daha uzun ama Twitter Blue'nun iki saatlik uzunluğundan çok daha kısa. Her gönderi 500 karakter uzunluğunda olabiliyor.


TWİTTER'A MI BENZİYOR?
Meta, Threads'in bir Twitter klonu olmadığını söylemek için çok uğraştı. Meta ürün başkan yardımcısı Connor Hayes, “Threads metin ve diyaloğa odaklanan yeni bir uygulama. Bu konuda Instagram'ın fotoğraf ve video için yaptıklarını model alıyoruz” diyor. Ancak Threads birçok yönden Twitter ile neredeyse aynı görünüyor. Öncelikle metin sohbetleri etrafında şekilleniyor ve ‘thread’ adı verilen gönderilerinizin her biri 500 karakterle sınırlı. Kullanıcı adlarının önünde @ sembolünü kullanarak diğer kişilerden bahsedebilir ve başkalarının gönderilerine yanıt verebilirsiniz. Ayrıca bir düğmeye tıklayarak bir başkasının konularını alıntılayabilir veya retweet edebilirsiniz. Pardon, ‘yeniden paylaş’ butonuna basabilirsiniz. Peki Twitter'dan farklı olan nedir? En azından şimdilik, bir doğrudan mesajlaşma işlevi yok. Twitter'dan farklı olarak Threads'in hashtag veya trend topic işlevi de yok ve iletiyi gönderdikten sonra konuları düzenlemenin bir yolu yok.


THREADS DİĞER UYGULAMALARLA NASIL ÇALIŞACAK?
Instagram'ın amacı nihayetinde Threads'in, iletişim protokollerini paylaşan birleştirilmiş bir hizmet evreninin kısaltması olan Fediverse adını verdiği bir yapıda birden fazla uygulamada çalışmasını sağlamak. Bir başka sosyal ağ olan Mastodon gibi diğer uygulamalar da bu şekilde çalışıyor. Bu kulağa çok fazla teknoloji konuşması gibi gelebilir. Esasen bunun anlamı, Instagram'ın Threads'in diğer platformlarla sorunsuz bir şekilde çalışmasını kolaylaştırmak istemesidir; bu da içerik oluşturucuların ve fenomenlerin ilgisini çekebilir, böylece her uygulamada sıfırdan başlamak zorunda kalmazlar. Başlangıçta, Threads'te reklam yok. Ancak bu şekilde kalmasını beklemeyin. Gelirinin büyük çoğunluğunu kullanıcıların internette yaptıklarını takip ederek ve bunları reklamlarla hedeflemek için kullanarak elde eden Meta, gelecekte reklamlara kapı açabileceğini söylüyor.

THREADS İÇERİĞİ NASIL DENETLİYOR?
Meta, güvenliğin Twitter'a karşı sahip olduğu bir avantaj olduğunu söylüyor. Threads, şu anda Instagram'da mevcut olan içerik kurallarının aynısını uygulayacak. Bu, Threads'teki kullanıcıların terörist veya nefret gruplarını övemeyeceği, ateşli silah satın alamayacağı veya kişilere veya gruplara karşı tehditte bulunamayacağı anlamına geliyor. Ayrıca 16 yaşından küçük kullanıcılar otomatik olarak özel bir hesaba yönlendirilecek.