ARAÇ İÇİ DONANIMLARDA BELİRSİZLİK SONA ERİYOR
Milyonlarca sürücüyü ilgilendiren Karayolları Trafik Yönetmeliği'nde önemli değişikliklere gidildi. Hazırlanan yeni düzenlemeyle birlikte araç içi donanım ve aksesuarlar konusunda uzun süredir yaşanan belirsizlik büyük ölçüde giderildi.
Yeni yönetmelik kapsamında ön cama monte edilen telefon tutucular, araç kameraları ve sürücünün görüşünü engellemeyen navigasyon ekranları yasal olarak serbest bırakıldı. Düzenlemenin Cumhurbaşkanı onayının ardından yürürlüğe girmesi bekleniyor.
TELEFON TUTUCU VE ARAÇ KAMERALARI YASAL HALE GELİYOR
Yeni düzenlemeye göre direksiyon simidi veya gösterge panelinin en üst seviyesinden itibaren 5 santimetreyi aşmayan yükseltiler ile ön cama monte edilen telefon tutucular ve araç kameraları cezai işlem kapsamı dışında tutulacak.
Ayrıca fabrika çıkışlı multimedya ekranları ile sürüş güvenliğini destekleyen navigasyon sistemleri de yasal güvence altına alınacak. Dikiz aynasına asılan ve görüşü engellemeyen aksesuarlar için de net ölçüler belirlendi.
SES SİSTEMLERİ İÇİN YENİ STANDARTLAR GETİRİLDİ
Yönetmelikte araç içi ses sistemleriyle ilgili de yeni kurallar yer aldı. Buna göre araç bagajında 1 adet en fazla 45 Hz subwoofer ile 1 adet en fazla 300 watt amplifikatör bulundurulabilecek.
Böylece araç sahiplerinin belirlenen sınırlar içerisinde ses sistemi kullanmasının önü açılırken, uygulamada yaşanan farklı yorumların da önüne geçilmesi hedefleniyor.
SES CEZASINDA YENİ KRİTERLER
Yeni düzenlemeye göre ses sistemi nedeniyle işlem yapılabilmesi için sesin araç dışına taşarak çevreyi rahatsız etmesi gerekecek. Ayrıca bu durumun kayıt altına alınması şartı aranacak.
Bu uygulamayla araç içinde normal seviyede müzik dinleyen sürücülerin keyfi cezalarla karşılaşmasının önüne geçilmesi amaçlanıyor.
YÖNETMELİK CUMHURBAŞKANI ONAYINI BEKLİYOR
Hazırlanan yönetmelik, uygulamada yaşanan bilgi kirliliğini gidermeyi ve sürücüler için daha net kurallar oluşturmayı hedefliyor. İçişleri Bakanlığı'nın yanı sıra Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı da uygulama sürecinde yetkili olacak.
Düzenleme, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın onayının ardından Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girecek.




